עיטורים מפותלים, צבעים חמים וביתיים, זהב ומתכות, זכוכית צבעונית והרבה קסם עתיק, כל ביקור בשווקים הצבעוניים של מרוקו הוא ביקור עמוס בהשראה, כל הצצה אל תוך צילומי וילה מרוקאית היא מסע בין צבעים, מרקמים וטקסטורות מרתקות. העיצוב המרוקאי חודר כיום אל תוך חנויות העיצוב העכשוויות והמודרניות ואל בתים במדינות מרוחקות קילומטרים רבים משווקי מרוקו. בחרתי עבורכם 10 פריטים באווירה מרוקאית אתנית שישדרגו כל חלל בבית.

 

 

פופים והדומים:

פופים מעור עם רקמה מרוקאית, עם עיטורים של אבני חן או פנינים או פשוט בצבעים חמים שמזכירים את המדבר משתלבים נהדר גם בדירה בסגנון אירופאי, בתוך חדר מודרני לחלוטין או אפילו במרפסת או מתחת לפרגולה. אפשר למצוא היום בחנויות מגוון גדול של הדומים ופופים בסגנון אתני בשפע של צבעים.

מנורות מרוקאיות:

הן בנויות חלקים חלקים שיוצרים מראה של עששית עתיקה או פנס גדול, מעוטרים בזכוכיות צבעוניות ובעיטורי מתכות בגווני נחושת. מנורות מרוקאיות יכולות להיות הפריט המדובר בתוך חדר בגוונים בהירים, זה שמוסיף את הצבע לחלל. הן נראות נפלא על המרפסת או בכניסה לבית והן מוסיפות הרבה שמחה לחללי כניסה או לפינות בסלון.

 

אריחים מעוטרים:

האריחים המעוטרים שמקשטים את קירות הבתים בקזבלנקה או במרקש חודרים גם לבתים המעוצבים שנראים במגזינים מאירופה או מארצות הברית. הם חלק בלתי נפרד מהטרנד האתני והם משתלבים נהדר לצד אריחים לבנים פשוטים. אפשר למצוא מגוון עצום של אריחים מעוטרים כאשר סקאלת הצבעים נעה בין חומים לכחולים, בין ירוקים וצהובים לצבעי אדום וארגמן. או בקיצור, כל צבע שתחלמו עליו.

אריחים מרוקאיים ליצירת אווירה אתנית

כריות נוי ובדי ריפוד:

בין אם מדובר בכרית נוי או בספה גדולה, ההדפסים האתנים הופכים כל סלון משעמם למשמח יותר. צבעים כמו אדום כהה, אינדיגו כחול או טורקיז שולטים השנה ומתחברים למה שקורה בעולם העיצוב המודרני. יש אינספור דוגמאות גיאומטריות, מפותלות, קלאסיות או עם טוויסט מודרני שלוקחות אותנו עד מרוקו.

כלי זכוכית מעוטרים:

כלי הזכוכית המרוקאים בהם מוגש התה המתוק עם הנענע עושים את דרכם אל עולם האירוח והעיצוב המודרני. עם צבעוניות של אדום, צהוב, טורקיז או כחול כלי ההגשה והאירוח המרוקאים הופכים כל בילוי משותף להרבה יותר שמח.

עששיות:

העששיות בעלות הדוגמאות האתניות המסורתיות מקבלות בשנים האחרונות טוויסט מודרני. הן מיוצרות על ידי רשתות עיצוב בכל רחבי העולם, נצבעות בצבעים טרנדיים כמו תכלת, ירוק טורקיז או אפור והופכות לחלק מהתפאורה שאנחנו מציגים לראווה בסלון, במרפסת, בגינה או בכל חדר אחר בבית. לצד הדוגמאות המחודשות, אפשר למצוא כמובן עששיות מרוקאיות אותנטיות בחנויות לעיצוב אתני.

רהיטים ממתכת:

רהיטים בחיתוך מסורתי  ממתכות ובשילוב של עץ כהה הם חלק בלתי נפרד מכל סלון מרוקאי. סקאלת הצבעים נודדת אל גווני הזהב והנחושת ולעיתים משולבים בפריטי הריהוט גם ריקועים מעץ בגוונים שונים. אפשר למצוא כיום כסאות, שולחנות צד ומגוון רחב של פריטי ריהוט נוספים בסגנון זה.

שטיחים:

השטיחים המרוקאיים הקלאסיים עמוסים בדוגמאות ובצבעים חמים, אך היום המגע האתני מגיע עם טוויסט מודרני. את השטיחים הקלאסיים מחליפות דוגמאות גיאומטריות וסקאלת הצבעים המודרנית עם גוונים כמו אפור, חום בהיר, תכלת וטורקיז יוצרת את השילוב בין הישן לחדש.

נרות ריחניים:

בכל בית מרוקאי טיפוסי מתפזר לו ניחוח נעים שמגיע מהקטורת הדולקת או מהתבלינים הרבים שמתחבאים במטבח. היום אפשר להעתיק את האווירה הממכרת הזו אל הבית המודרני באמצעות נרות ריחניים. יצרני הנרות משתמשים במיכלי זכוכית מעוטרים בסגנון אתני שמכילים את הנר הריחני ומהווים פריט עיצובי בזכות עצמם.

טפטים לקירות ורהיטים:

הסגנון האתני מתכתב עם טרנדים בעולם העיצוב שחוזרים ועושים קאמבק – למשל טרנד הטפטים. את הטפטים המחוספסים של פעם מחליפים טפטים בעיצוב אתני-מודרני, בגוונים מונוכרומטיים קרירים ובדוגמאות גיאומטריות.

 

לא צריך לנסוע עד לשווקי מרוקו כדי לספוג השראה עיצובית לבית. ברשתות העיצוב הגדולות, חנויות מתמחות בעיצוב אתני וברחבי האינטרנט תמצאו שפע של אפשרויות לעיצוב הבית בסגנון מרוקאי-אתני, סגנון שמכניס שמחה לכל חלל.