הניחוח הטרי והנעים, הגוון הירוק שמכניס את הטבע הביתה או מציץ דרך החלון, הטעמים המדוייקים שצמחי התבלין מוסיפים לכל תבשיל, זהו הקסם של גינת תבלינים ביתית. כזו שמאפשרת לנו לקטוף ישר מהאדנית או מהאדמה את עשבי התיבול האהובים עלינו, בלי לבקר בסופר.

אז מאיפה מתחילים? האינטרנט עמוס ברעיונות נהדרים להקמת גינת תבלינים בבית, גם אם אין לכם גינה גדולה ורק מרפסת. הנה כמה טיפים ורעיונות עבורכם.

השתמשו בחומרים שאתם מוצאים מסביב:

לא חייבים לנסוע ישר למשתלה ולקנות אדניות, כדים ועציצים יקרים. ישנם שפע של פריטים שאפשר למצוא במרחב הכפרי או העירוני שלנו. ממשטחי העמסה שאפשר להפוך לעציצים תלויים ועד למיכלי פלסטיק שנזרקים למתקני המחזור.

משטחי העמסה באופן מיוחד יכולים לשמש גינת תבלינים שלמה עבור מי שאין לו מקום לבנות ערוגות גדולות או להניח הרבה עציצים. המשטח יכול להיתלות על הקיר או להיות מונח על הקרקע והוא תוחם את השתילים ומונע מהם להתפשט.

אין לכם מקום? השתמשו בסלים תלויים

אם אתם רוצים לשתול עשבי תיבול ואין לכם גינה גדולה תוכלו לתלות את השתילים שלכם מהתקרה, במרפסת ואפילו בתוך המטבח. סלים תלויים קלים לתחזוקה, הם מאפשרים לכם לשתול עשבי תיבול מכל הסוגים ולדאוג להם בקלות. אם אתם תולים את הסלים בתוך המטבח, כדאי לדאוג שיהיו מוצבים ליד החלון, על מנת שיקבלו אור שמש טבעי רב ככל האפשר.

ביחרו עשבי תיבול שמתאימים לתנאי השטח

כדי שעשבי התיבול שלכם ילבלבו ויספקו לכם את הריח, הארומה והטעם המצוין, אתם צריכים לבחור את אלו שיתאימו לתנאי השטח. עשבי תיבול אוהבים שמש, אור ומים, לצד אדמה איכותית וטובה. כדאי להשקיע באדמה טובה עם דשן ולהציב את העציצים במקום שנחשף להרבה שמש. התייעצו עם אנשי המשתלה המקומית בה אתם רוכשים את השתילים, אילו שתילים יתאימו למקום שבו בחרתם להקים את הגינה.

השתמשו בעציצי חרס וצבעו אותם בצבעים המתאימים לעיצוב שלכם

עציצי חרס מהווים בסיס מצויין לעיצוב הגינה על המרפסת או בשטח החצר שלכם. הם זולים, מגיעים במגוון רחב של גדלים, עמידים לאורך זמן וקל לצבוע אותם בצבעי אקריליק, צבע מיוחד לחרס ואפילו ספריי צבע פשוט.

עיצוב גינת תבלינים הוא תהליך פשוט ובעיקר מעניין. אם אתם אוהבים לעצב, לצבוע וללכלך את הידיים יש אינספור רעיונות שתוכלו ליישם במהלך עיצוב הגינה שלכם. אני מקווה שפתחתי דלת להרבה השראה ומוטיבציה.